Tips για καλύτερη διαχείριση του άγχους στις εξετάσεις

 

  • Οργάνωσε την ύλη σου ώστε να διαχειριστείς όσο το δυνατόν καλύτερα το χρόνο σου.
  • Ζήτα τη βοήθεια ενός καθηγητή ή κάποιου άλλου αν νομίζεις ότι χρειάζεσαι βοήθεια στο να οργανώσεις την ύλη που έχεις για διάβασμα.
  • Να έχεις ρεαλιστικούς στόχους για το τι μπορείς να επιτύχεις στις εξετάσεις σε σχέση με την προσπάθεια που κατέβαλλες ολόκληρη τη σχολική χρονιά και το χρόνο που έχεις πριν τη διεξαγωγή τους.
  • Αντικατάστησε αρνητικές σκέψεις με θετικές. Για παράδειγμα το “δε θα τα καταφέρω” αντικατάστησε το, με το “θα κάνω το καλύτερο που μπορώ”.
  • Φρόντισε τις ημέρες πριν τις εξετάσεις να συναναστρέφεσαι με θετικούς ανθρώπους, που έχουν πίστη ότι όλα θα πάνε καλά. Το λιγότερο που χρειάζεσαι είναι το έξτρα άγχος των άλλων.
  • Καλό είναι επίσης να αποφύγεις λίγο πριν τις εξετάσεις να συζητήσεις για το τι θυμάσαι ή δε θυμάσαι μια και αυτό είναι πολύ πιθανό να σε αποσυντονίσει.
  • Φρόντισε τον εαυτό σου. Το να μην κοιμάσαι πολλές ώρες γιατί επιλέγεις να διαβάζεις μέχρι αργά ή το να μην τρως ισορροπημένα θα έχει άσχημες συνέπειες στη σωματική και διανοητική σου ενέργεια.
  • Κάνε διαλλείματα κατά τη διάρκεια της μελέτης. Επίλεξε να βγεις μια βόλτα με τους φίλους σου ή να πας για έναν περίπατο.
  • Η ήπια σωματική άσκηση θα σε βοηθήσει να αποφορτίσεις το άγχος σου και θα σε αναζωογονήσει.
  • Όταν νιώθεις το άγχος να σε κατακλύζει, μίλα για αυτό σε έναν άνθρωπο που σε στηρίζει, που εμπιστεύεσαι, που δε θα κρίνει την κατάσταση. Είναι σημαντικό να νιώθεις ότι κάποιος σε ακούει και σε καταλαβαίνει.
  • Παίξε ένα μουσικό όργανο, ζωγράφισε, άκου χαλαρωτική μουσική, σκέψου όμορφες και θετικές εικόνες.
  • Κάνε ασκήσεις χαλάρωσης με βαθιές ρυθμικές αναπνοές ή σταδιακή χαλάρωση των μυών.
  • Κάνε πρόβα την ημέρα των εξετάσεων στο μυαλό σου. Σκέψου πώς όλα πάνε καλά!
  • Την ώρα των εξετάσεων αν νιώσεις ότι μπαίνεις σε κατάσταση μεγάλου άγχους σταμάτα για λίγο, πάρε βαθιές αναπνοές και σταμάτα τις όποιες αρνητικές σκέψεις. Χαλάρωσε το μυαλό σου φέρνοντας στο νου σου θετικές εικόνες.
  • Υπενθύμιζε συχνά στον εαυτό σου ότι απλά θα κάνεις το καλύτερο που μπορείς.


Καλή επιτυχία!!!

 

scroll back to top