Φθινοπωρινές αποφάσεις για να ομορφύνουμε τον χειμώνα μας..!

Μετά το καλοκαίρι, το φθινόπωρο σηματοδοτεί τη νέα αρχή. Οι περισσότεροι από εμάς γυρνάμε ξεκούραστοι από τις διακοπές, έτοιμοι πια για να μπούμε στη ρουτίνα του χειμώνα.
Επειδή ακριβώς έχουν μεσολαβήσει οι διακοπές, συνήθως ο Σεπτέμβριος μας βρίσκει γεμάτους ενέργεια και δημιουργική διάθεση για ουσιαστικές αλλαγές. Είναι ο μήνας που θα προσαρμοστούμε σε νέα δεδομένα, που θα θέσουμε νέους στόχους, που θα αναλάβουμε ξανά υποχρεώσεις. Με την καθαρότητα σκέψης που κερδίσαμε από τις διακοπές του Αυγούστου, ας γίνει ο Σεπτέμβριος αυτός, ο μήνας για να αποφασίσουμε…

  • τα νέα ξεκινήματά μας. Είτε αυτά αφορούν μια καινούρια επαγγελματική δραστηριότητα, είτε αφορούν το πώς θα εξελίξουμε αυτό που ήδη κάνουμε μέσα από σεμινάρια, διαφήμιση, ενημέρωση κτλ, είτε ένα νέο χόμπι που θα μας γεμίσει με ενθουσιασμό.
  • να αγαπήσουμε και να αποδεχτούμε τον εαυτό μας. Φτάνει πια με τις ενοχές, με αυτά που “έπρεπε” αλλά που ποτέ δεν αποφασίσαμε να κάνουμε, με το να συγκρίνουμε συνεχώς τον εαυτό μας με τους “επιτυχημένους” άλλους.
  • ποιους ανθρώπους θέλουμε στην ζωή μας. Καιρός δεν είναι να καταλάβουμε ότι οι άνθρωποι δεν αλλάζουν εκτός αν το θέλουν οι ίδιοι; μήπως σιγά σιγά, να αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο συναναστρεφόμαστε με ανθρώπους που μας κάνουν να νιώθουμε άσχημα για τον εαυτό μας, που γκρινιάζουν συνεχώς, που τα βλέπουν όλα μαύρα γενικότερα; Που γυρνώντας σπίτι μετά από μια έξοδο μαζί τους, νιώθουμε απίστευτη ψυχολογική κούραση;
  • αν τελικά η ερωτική σχέση που έχουμε είναι αυτό που θέλουμε πραγματικά και επιθυμούμε. Νιώθουμε καλά μες στη σχέση; νιώθουμε ότι μοιραζόμαστε κοινά ενδιαφέροντα και στόχους με τον σύντροφο μας; νιώθουμε ότι παίρνουμε αρκετή αγάπη; Ότι εξελισσόμαστε με την ίδια ταχύτητα προς μια κοινή κατεύθυνση; Ότι ταιριάζουμε;
  • να σπάσουμε τον κύκλο της αρνητικής σκέψης. Εκτός από το κακό που μας κάνει σε ψυχολογικό επίπεδο, η αρνητική σκέψη μας επηρεάζει και σωματικά. Τα αρνητικά συναισθήματα όπως το μίσος, ο θυμός, ο φόβος, το άγχος, οι ενοχές, η έντονη ζήλια, η μνησικακία, όταν γίνονται χρόνια επηρεάζουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και απορυθμίζουν τις ορμόνες στο σώμα μας. Σε πιθανά ψυχοσωματικά συμπτώματα υπάγονται τα μυοσκελετικά προβλήματα, οι δερματικές παθήσεις, το άσθμα, το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, η σεξουαλική ανικανότητα -για να αναφέρω μόνο κάποια από αυτά.
  • να είμαστε/γίνουμε πιο υγιείς. Να κοιμόμαστε καλύτερα, να φτιάξουμε τη διατροφή μας, να ελαττώσουμε την εβδομαδιαία κατανάλωση αλκοόλ, ώστε να έχουμε καλύτερη διάθεση και περισσότερη ενέργεια στην καθημερινότητα μας.
  • να φροντίσουμε το σώμα μας. Η τακτική άσκηση πέρα από τα σωματικά οφέλη, ενισχύει το ανοσοποιητικό μας και μας βοηθάει με φυσικό τρόπο κατά της κατάθλιψης και του άγχους!
  • να αρχίσουμε να εκτιμούμε αυτά που έχουμε. Με ξεκούραστο μυαλό είναι πιο εύκολο να δούμε αυτά που υπάρχουν στην ζωή μας και μας ευχαριστούν. Να πούμε ένα μπράβο στον εαυτό μας που παρά τις όποιες αντίξοες συνθήκες έχουμε καταφέρει όσα έχουμε καταφέρει και να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε αυτήν την αισιόδοξη στάση απέναντι στα πράγματα καθ’όλη τη διάρκεια του χειμώνα.
  • να επισκεφτούμε έναν ειδικό ψυχικής υγείας όταν δυσκολευόμαστε να σκεφτούμε θετικά για τον εαυτό μας ή όταν βλέπουμε να επαναλαμβάνονται καταστροφικά μοτίβα στην ζωή μας τα οποία μας οδηγούν σε αδιέξοδες καταστάσεις.
  • τέλος ας εμπλουτίσουμε την καθημερινότητα μας με νέες συνήθειες. Για παράδειγμα, ας βάλουμε το ξυπνητήρι μας μισή ώρα νωρίτερα ώστε να απολαύσουμε τον καφέ μας χωρίς άγχος, ας κάνουμε έναν περίπατο στη θάλασσα, ας ακούσουμε μουσική που μας εμπνέει. Μικρά πραγματάκια σαν αυτά, που όμως θα κάνουν τη διαφορά στην ψυχολογία μας!

καλό φθινόπωρο!

Χαριέττα Λιακάκη
Συμβουλευτική Ψυχολόγος MSc

Ψυχοθεραπεύτρια
Καλαμάτα

scroll back to top